Dag 6 op zoek naar een fietsenmaker

7 juli 2019 - Köln, Duitsland

Wat een rustdag had moeten zijn werd door het verliezen van een lullig schroefje een spannend avontuur. Rond een uur of 10 weggefietst voor een korte route van 21 km zodat we op tijd op de camping Berger bij Köln zouden zijn. Na 15 minuten fietsen door het bos op ....inderdaad.....een hobbelig zandpad hoorde tante ineens een harde knal bij het voorwiel. Zij kneep hard in hydraulische remmen en stond snel  stil en ontdekte meteen dat het hele voorspatbord was losgeschoten en tussen de spaken was gekropen. Gelukkig alle spaken heel gebleven en bij nader onderzoek bleek een klein schroefje te ontbreken. Waarschijnlijk door alle soepele weggetjes los getrild en verloren. Met enige moeite (girlpower) zo goed als mogelijk het spatbord teruggeduwd en maar op zoek gegaan naar een fietsenmaker. Na een soort dwaaltocht met ingewikkelde stoplichten, een wegopbreking en een eigenwijze osmand toch nog de fietsenmaker weten te bereiken. Hij had meteen door wat wij verloren waren. In een mum van tijd het benodigde schroefke gemonteerd en alle andere schroefjes nog even voor de zekerheid aangedraaid. Ook voor de zekerheid 2 reserve schroefjes gekocht voor ge wit ooit nooit nie ....kosten bij elkaar incl. Montage 4,23 euro.....daar kunde nie voor sukkelen...en op naar de Lidl voor de inwendige mens. Voor 2 dagen inkopen gedaan en lekker gegeten in het park. Met iets minder kiloos als bagage zijn we richting camping gefietst. Vlak voor de camping kwamen we uit bij een Italiaans festival in rodenkirche. We hebben bij de Italiaanse ijssalon een korte pauze in moeten lassen. We hadden nl. Zin in een ijsje. Daarnaast moesten we ergens nog een wc rol scoren ...tante a was die van haar kwijt. Daarna op naar de camping want die lag net een stukje verder om de hoek. Plekje gekregen op het tentenveltje en lekker gedoucht onder een heuse regendouche met warm water. Powerbank wordt bij de receptie opgeladen en na het eten een pilsje gedronken bij het restaurant; een fijne afsluiting van de dag.

Onze rustdag hebben we gehouden in Köln. Samen met 1,2 miljoen andere mensen. We zijn nl. Bij de gay  pride parade uitgekomen en genoten van een goeie sfeer, prachtige met mooie idealen. Liefde, vrede en respect voor elkaar. Daarna weer naar huis gelopen (28.000 stappen) en zitten nu aan een cheeseburger met frites en sla.

1. Carmen ligtenberg:
    7 juli 2019
    Veel gedaan hoor!
  2. Tante P:
    8 juli 2019
    Zo Tantes, de kop is eraf!
    Nog veel (fiets)plezier verder 🚴‍♀️🚴‍♀️
  3. De tantes zelf.:
    8 juli 2019
    Aan alle volgers, dank voor de reacties, t lopt fantastische. Tis best wel stijl hier. Grtz tante Be.