Etapp e 16

15 juli 2018 - Mergozzo, Italië

Van Mergozzo naar Pella.
Van de drukke camping snel weggegaan. Eerst naar een bakker om ontbijt te halen en intussen veel sporters zien te ontwijken in de smalle straatjes. Bleek dat er een zwemwedstrijd zou zijn waar veel mensen op afkwamen. Samen met nog 2 andere fietsende Nederlanders op een bankje ontbijtje genuttigd en daarna op de fiets gesprongen. Eerste stuk was lekker vals-plat dus goed te doen. Koffie gedronken in Omegna waar een dorpsfeest werd gehouden. We zaten net toen onze medefietsers van het ontbijt langs kwamen. Zij volgen dezelfde route als wij. Voor de lunch hadden we nog een flinke klim van 6 % naar Cesara om daarna een daling naar Pella te maken. De camping was nog even zoeken maar dankzij de hulp van een marktkoopman die aan de boulevard schilderijen stond te verkopen vonden we al snel de enige camping in Pella. Bovenop het weitje onze tent opgezet en rara wie stonden er ook al??? Idd onze medefietsers van het ontbijt. Snel de stinkkleren gewassen (kwam al weer modderwater vanaf)om daarna een duik in het meer te nemen...heerlijk water. S' avonds aan het meer uit eten gegaan waar we de generale repetitie mee mochten maken van de plaatselijke ballet en muziekschool. Na het eten vóór de tent zitten zat er niet in..We werden van alle kanten aangevallen door legers muggen. Dan maar snel je tentje in.

1. Tante P:
    17 juli 2018
    Eindelijk de tijd genomen om jullie reisverhalen te lezen. Wat een avontuur!! Ik vind mezelf al stoer als ik 35 km heb gefietst op een dag, maar ja, ik heb dan ook geen Santos en ook niet de kuiten van de tantes.
    Wens jullie veel plezier met het vervolg en het errstvokgende buitje moet je maar onze kant opsturen ☀️