Etappe 21 Van aqui therme naar Tiglieto

9 augustus 2018 - Teteringen, Nederland

Maandag 23 juli rond een uur of 8 s ochtends is het peleton uit elkaar gevallen. Tante B. Wilde deze tijdrit perse op kop afmaken terwijl tante A. Besloten had om deze rit in de volgwagen af te leggen. Omdat de volgwagen wat harder kan rijden is deze veel later gaan rijden dan de eenzame fietser. Bij de wonderschone plaats Ovada hebben onze wegen elkaar bijna gekruist maar omdat het al snel een grote stijgende weg omhoog was, heeft tante B de voorsprong aan de volgwagen moeten afstaan. We hebben elkaar weer boven op de berg bij Tiglieto ( op 600 meter hoogte) getroffen. De caravan stond al geparkeerd op , idd, een voetbalveld, samen met nog 5 andere tentjes. De tent van tante b paste daar mooi tussen en daarmee was het peloton weer herenigd. Onder het genot van een biertje met en zonder alcohol is samen met het symfonieorkest uit Nederland, de overwinning gevierd. De volgende dag werden de fietsende tantes van elkaar gescheiden; de ene tante ging muziek maken met het symfonieorkest en de andere ging met de muziek mee naar huis. En zo kwam er een einde aan het eerste fietsavontuur. Een prachtige ervaring waar we nog lang van kunnen nagenieten. Niet in laatste plaats om de leuke en enthousiaste reacties van onze volgzame meelezers. Voorlopig even rust in de tent en de Santosjes staan gepoetst op stal waar ze met schone hoeven staan te trappelen van ongeduld om weer op pad te gaan met de fietsende tantes. Wordt vervolgd.