Een updeetje van Tante Aatje en tante Beetje.

12 juli 2019 - Hildesheim, Duitsland

Inmiddels hebben 600 km getrapt en gestapt én hebben we een stuk van de route per trein afgelegd. Maar even terug naar de jeugdherberg. Daar waren met ons blog gebleven. Met een schroefje, een moertje en een nippeltje extra aan de fiets zijn we vanuit Wiehl naar Attendorn gefietst. Wederom een mooie route met heel veel verrassende klimmetjes en gelukkig ook afdaalwerk. Vervelend was dat Osmand besloten  om geen verbinding te maken met de satellieten en we dus geen navigatie hadden. We moesten het doen met de boekjes en onze niet-werkende kompasbellen. Het noorden ligt op elke bel anders dus ook het Noord oosten en daar moesten we heen.  Uiteindelijk lukte het ons , met behulp van een aardige wielrenner om op de route te komen. En hij heeft ons  behoed voor een onnodige hoge beklimming. 3 uur later kwamen wij hem weer tegen; wij hadden al 20 km gefietst en hij 50km. Maar dat zouden wij ook makkelijk kunnen zonder al die extra bepakking💪. In Olpe een koffietje met broodje gedaan en snel richting Attendorn gefiets langs de Biggesee . Een mooie route met .....tadaaa een geasfalteerd fietspad (zonder 3d mosaic). In Attendorn een camping gevonden. De beheerder was al naar huis maar wij mochten de tent opzetten op het tententerrein. We hebben daar 2 dagen gestaan en plan de campagne gemaakt. Eerst in Attedorn zelf rondgekeken, koffie gedronken en taart gegeten want tante B zegt  altijd :" een dag met taart is goud waard". Daarna bij het reisburo treinkaartjes geregeld voor ons en de fietsen naar Hameln. We moesten stukken van de route overslaan wegens tijdgebrek en dan kunde beter de bergen overslaan vonden wij want zoals een oud spreekwoord zegt: "Geen Col is ons te dol, maar een dagje met de trein is ook wel heel erg fijn".

Op 11 juli stonden we met fiets én al om 10uur op het station in Attendorn om rond 16.30 uur in Hameln op het station uit te kunnen stappen. Een hele dag treinen om zo'n 180 km te overbruggen. Maar...snel naar de camping in Hameln. Tent opgezet en lekker een hapje gaan eten bij een Italiaan in de binnenstad. En wat een geluk..We hebben zelfs de rattenvanger gezien. Hij was in de jaren omgeschoold van fluitist naar hoboist en dat is te horen. Luister maar naar het filmpje en probeer daar maar eens bij in slaap te vallen.

12 juli ..vandaag dus...Een hele mooie route gefietst van Hameln naar Hildesheim. Een paar flinke klimmetjes , gebikkeld tot 224 meter hoogte maar met mooie uitzichten en een verrassende ontmoeting met een vosje.

Er was onweer voorspeld en dat klopte want het werd ten zuiden van ons steeds donkerder. In Hildesheim waren er volgens Osmand én het boekje geen camping. Gelukkig hadden we ook nog Archies als app. Dit was een tipje van een medefietsers die we de vorige vakantie hadden ontmoet. Er was een fkk camping in Hildesheim en daar zijn we in de regen naar toe gefietst...een bergje van 12% opgereden....flink klimmen dus. Omdat het regende besloten we om eerst maar even wat te gaan drinken en te douchen. De meeste mensen hier op de camping hadden begrepen dat er 2 fietsende gekken waren gearriveerd uit Nederland en omdat de regen met bakken uit de lucht  bleef komen kregen we onderdak aangeboden in de caravan  van een vriendelijke dame. Dat sloegen wij niet af dus vanavond ligt ons slaapzakje in een luxe caravan😉. En voor morgen hebben we op de camping in Braunschweig al een plekje aangeboden gekregen want de eigenaar van die camping zit toevallig op deze camping te borrelen. Top toch.

1. Virginie de Leij:
    12 juli 2019
    GEWELDIG Btje, wat een avontuur heerlijk om te lezen, ik reis met jullie mee in gedachten kijk goed uit en geniet stoere wijvekes👏👏👍👍👊👊💪💪
  2. Sjannie:
    12 juli 2019
    Hoe zag de rattenvanger er uit ben benieuwd dus weer een geweldige etappe
  3. Roos:
    12 juli 2019
    Dames respect hoor. Lijkt me heerlijk om ook af en toe de trein toe te voegen ipv de beentjes het werk te laten doen.
    Oh en Hildesheim ooit óók eens overnacht onderweg naar Berlijn, toen we nog voorzichtig de afstand in 2 dagen meenden te moeten afleggen. Met de auto, wel te verstaan.
    Stil dorpje weinig te doen, maar wél een Cecil store. Haha ff reklame maken.
    Heel veel zonnige kilometers nog 💪🌞. Super leuk!!
  4. Annemiek en Marty:
    12 juli 2019
    Wat een leuke verhalen weer dit jaar. Respect voor jullie hoor.Voor lekkere taart ben je in Duitsland aan het goede adres. Veel fiets plezier nog. Groetjes.
  5. Ellen:
    13 juli 2019
    Joepie !!! Jullie verhalen weer gevonden.
    Het was iets te stil ( zowel aan de overkant van de straat als op ut worldwideweb😜 ).
    Weer genoten van alle sappige verhalen. Gute reise !!!
  6. Anouk:
    14 juli 2019
    met plezier jullie verslagen gelezen, trip is in zijn geheel niet saai, haha. Nog vele plezierige en veilige km's
    knuf Anouk
  7. Marijke:
    16 juli 2019
    Hallo bikkels. Wat een top prestaties weer!! Petje af! Chapeau! Diepe, diepe buiging! (voor zover ik dat kan ;-)! )