Meivakantie 2019 de eerste etappe dinsdag 23 april

25 april 2019 - Elst, Nederland

Om half 9 afgesproken om richting Elst te rijden. Tante A was bijna op tijd...slechts een kwartier te laat. Tante B stond start klaar met haar rode monster bepakt met mooie gele tassen. Met al die bagage voelde de bandenspanning niet helemaal top dus eerst even naar Rob van O te T. Voor wat extra lucht. Omdat de spanning voor ons te hoog opliep (We wilden niet riskeren dat we al in de eerste km werden uitgeschakeld door 4 klapbanden) vroegen we of een van de stoere medewerkers onze banden van wat lucht kon voorzien. Zo verliep stop 1 zonder kleerscheuren. Al verder fietsend richting Oosterhout realiseerde tante A dat zij wellicht haar portemonnee thuis had laten liggen. Na een snelle check bij museum Oud Oosterhout bleek dit vermoeden op waarheid te berusten. Snel Hansie gemeld met de vraag of hij even of hij de redengel wilde zijn en 5 minuten konden we met portemonnee verder fietsen. Dat was stop 2. Stop 3 hebben we in Waalwijk kunnen volbrengen. Een heerlijk bakkie met een gebakje. Die hadden we al wel verdiend. De volgende stop was in Engelen...lunch spullen gehaald bij de plus en op ut gemakske op een bankje in een speeltuin opgesmikkeld. Osmand wees ons , tot nu toe, vrij aardig de weg. Langs allerlei mooie weggetjes tot aan Zaltbommel prima route maar daarna dacht die rakker ons langs allerlei drukke wegen leiden. Daar hadden wij geen zin in en met behulp van de kaart van tante B. Zijn we verder over allerlei dijken heen gereden ...lekker tegen de wind in.😅 bij Wamel met het pondje de Waal  overgestoken naar Tiel en daar een heerlijk softijsje met kersen gegeten. Ook meteen weer gebruik gemaakt van het sanitair; wildplassen is toch verboden. De fietsroute naar Elst verder gevolgd en met het pondje vanuit Ingen over de sloot. Nog even langs de appie voor een hapklare brokken pakket en dan snel naar de camping De Tabaksschuur. Mooi rustig plekje gekregen, tentjes opgezet, eten gekookt en na een warme douche het nestje in gedoken.

1. Roos:
    25 april 2019
    He dames goed begin hoor 👍💪.
  2. De Leij Ronald:
    25 april 2019
    Vertrouwde start, geloof ik. Voor volgende oversteken van grote rivieren raad ik aan een pont te nemen. Die wegen meestal wat zwaarder dan een pond(je) en dat is met jullie volbepakte stalen rossen wel zo verstandig. Slaap lekker!
  3. Carmen ligtenberg:
    26 april 2019
    Hihi, daar zijn de ijsjes weer