Etappe 2

1 juli 2018 - Zoutleeuw, België

Na een rustig nachtje op een camping die wel wat onderhoud zou kunnen gebruiken zaten we rond 10uur op de fiets. Een glad geasfalteerd fietspad langs een oud treinspkoud bracht ons naar Aarschot. Da's waar de flanellen altijd speelden. Daar was nu niks meer van te merken. Bij Aarschot linksaf en na heel wat omzwervingen (navigatie en boekje spraken soms tegen) kwamen we aan in Zichem. Op terras genoten van een bord spaghetti en allerlei tips en aanmoedigingen van verschillende Vlaamse "Fans": Amai...chapeau...bewondering van knappe prestatie is de betekenis. Maar we zijn pas 2 dagen onderweg dus of het een prestatie gaat worden da's nog niet zeker. Zichem hebben we 2 x gezien ..en jawel langs dezelfde route. Op het terras waar we hebben gegeten zaten nog precies dezelfde mensen. Kunde nagaan hoe snel we daar voor de 2e keer langsreden.via een hele mooie route in Diest aangekomen. Echt een heel mooi stadje met een rijke geschiedenis en een enorm begijnhof. Verder gereden richting Zoutleeuw waar we inmiddels op een natuurtterein mogen staan. Geen douche en wastafels maar waterpomp met grondwater en een supersonische met luchtafzuiging-geïnstalleerde compostwc. Door de brandnetels en dan na 50 meter ben je er. Wij hebben besloten vannacht een en ander op te sparen🤨😜welterusten.

1. Greetings A3aan:
    1 juli 2018
    Hoi mooie tocht dus. Ik meem aan dat de "wij heren van zichem" en Loewie de wittekop, op het terras gezeten hebben. In goed Nederlands "enfin" un rondje van de zaok dus. 'T is mog fffff trappe map de collekes gaon zo kome. Opa Koos zegt:"ut wordt nog ffff trappe mar ge gaot 'r kome".
  2. Tineke en Niki:
    2 juli 2018
    Veel succes met jullie reis, de kop is er af! Wij lezen mee.
  3. Jo & An:
    2 juli 2018
    Leuk verslag dames. Jullie zijn zelf ook een bezienswaardigheid onderweg 😂 En vanavond maar niet te veel eten en drinken, anders roepen de brandnetels. Goedennacht!
  4. Annemiek en Marty:
    4 juli 2018
    Succes meiden. Ik vind het heel dapper van jullie. Wat een leuke dingen maken jullie op deze tocht mee.gr Marty en Annemiek