De fietsende Tantes op Fietsenjacht

30 april 2018 - Teteringen, Nederland

Sinds vorig jaar zijn wij plannen aan het maken om een echte fietsvakantie te gaan ondernemen. Tante A. heeft hiervoor een zeer kortlopende expeditie tocht gedaan; in 3 dagen tijd van Teteringen naar Wesel gefietst op een oude maar vertrouwde Koga fietsje. Expeditie tocht is gedeeltelijk geslaagd; het fietsen is op zich een zeer aangename manier van reizen. Zeker als je geen haast hebt en heerlijk van de omgeving kunt genieten. Het waren drie heerlijke dagen; zo nu en dan een warm zonnetje maar ook een hele dag alleen maar regen. De net-nieuwe remblokjes waren niet zo goed van kwaliteit en de combinatie regen en zand zorgden ervoor dat ze zeer snel weggesleten waren. Jammer de bammer....heel veel extra kilometers maken was niet echt verantwoord met deze fiets. Omdat de fietsende Tantes niet voor een gat te vangen zijn besloten ze om de lat maar eens lekker hoog te leggen; een fietsvakantie van Teteringen naar Italie; en dat in 4 weken tijd. Als 3 dagen fietsen leuk is dan is 4 weken fietsen waarschijnlijk ook wel keigrappig.  Geen paniek....als we het niet gaan halen in z'on kort tijdsbestek dan pakken we de trein tussendoor. Maar voor je zover bent moet er natuurlijk wel het e.e.a. geregeld worden; route uitstippelen, spieren kweken en zorgen dat je goed materiaal hebt. Die oude fiets mag niet mee; Veel te gevaarlijk en de elecrische fiets van Tante B. ook niet....stel je voor dat je zonder stroom komt te zitten. Dus.... moesten er 2 nieuwe fietsen gekocht worden. Op 3 maart gaan oriënteren bij de Fiets en wandelvakantiebeurs in Utrecht en in de weken daarna een tournee door Nederland gemaakt om fietsen uit te proberen; van Nieuw Vennep tot Hilvarenbeek, Oudenbosch, Breda en uiteindelijk in Elst allebei een mooi fietske gescoord. Maar er is nog meer materiaal nodig dus in Schijndel en Eindhoven een tent, slaapzak, slaapmatje en een inklapbaar gaskookstel gekocht. In Barendrecht een fietsstoeltje (nee...niet zo'n ding voor achterop de fiets maar een campingstoeltje super lichtgewicht) gekocht. De berg met spullen groeit gestaag; de fietsen worden gebouwd dus nog even en we kunnen gaan testrijden. Joehoe....!