De meivakantie derde etappetje 25 april 2019

25 april 2019 - Elst, Nederland

S nachts heeft het heul heul heul hard en lang lang heul lang geregend. De tentjes stonden strak gespannen..niet van de adrenaline maar wel omdat we alle lijnen 10 keer hebben aangetrokken...het zou nl. Heul hard gaan regenen. En dat is ook gebeurd. Maar daarnaast was het ook nog eens heul heul heul koud. Uiteindelijk hebben alles wat draagbaar was aangetrokken en de rest over ons heen gelegd en gelukkig ...We hebben het overleefd. Na een ontbijtje met yoghurt en blauwe bessen zijn we naar onze vrienden gereden om het onderdeel op tante A durre fiets te laten zetten. Daarna was het toch ook al weer 12.00 uur. De tijd vliegt altijd bij ons dankzij onze zeer efficiënte manier van organiseren. We moesten nl. Weer eerst terug naar de camping om onze warme outfit om te ruilen voor wat zonnigers, de zon was nl. doorgebroken; en daar hadden we niet echt op gerekend. Daarnaast ook de regenkleding ingeladen want het zou ook nog gaan regenen. De fietsroute leidde ons via het kasteel van Amerongen richting landgoed Broekhuizen óver de Utrechtse heuvelrug weer terug naar Elst. In het bos bij Staatsbosbeheer bij een kraampje wat gegeten en gedronken maar dat was niet voldoende voor een wat late lunch. In Leersum een pannenkoekenhuis gevonden en een heerlijke pannenkoek genuttigd. We wilden vóór de regenbui weer op de camping zijn en dat is bijna gelukt: net naardat we op onze fietsen zaten begon het te regenen. Regenpakken aan en gaan met die banaan maar dat valt niet mee na een pannenkoek van geitenkaas honing en spek én  warme kersen met slagroom en een bolletje ijs. Nee.....We hebben de pannenkoeken gedeeld dus ieder de helft van elkaars pannenkoek. Fietsjes in de fietsenstalling geparkeerd, zelf lekker gaan douchen en bij het kampvuur onder een afdak de reisverhalen bijwerken. Het kampvuur hebben zelf gecreëerd en dat valt niet mee met een klein aanstekertje. Inmiddels brand het vuur heerlijk maar de rest van de camping heeft last van blauwe rook. Maakt niet uit...wij hebben het nu lekker warm en morgen zijn we toch weg🤪

1. Marion:
    26 april 2019
    Geen kroketje?
  2. Carmen ligtenberg:
    26 april 2019
    Wel gezellig zo bij een kampvuurtje!