Berlijn here we come dag 1 en 2

2 juli 2019 - Afferden, Nederland

Rond een uur of 9 was het verzamelen bij tante B en niet veel later reden we zonder caravan (Zie foto) met alle tassen aan de fiets op weg naar het station. Eerste stop was op de varendonk in teteringen z'on 3 minuten fietsen vanaf het adres van tante b. ;Tante A. moest nog even haar ouders goededag zeggen. Daarna toch snel naar het station en een kaartje voor de fiets gekocht én onszelf ingecheckt. Met de lift naar het perron en wachten op de trein. Die kwam best snel maar er waren meer mensen met een fiets en ondanks dat deze 2 individuen veel later het station op kwamen vonden ze wel dat zij als eerste hun fietsen in de fietsencoupee moesten knallen. Ze waren zó snel dat ze verdwenen voordat wij een keer met onze ogen knipperden. Geen probleem want wij zijn gewoon met fiets en al keihard over het perron gerend om zo toch op tijd de fietsen in de trein te krijgen. Op Den Bosch moesten we wachten ivm een seinstoring en zijn toen maar koffie met een Bossche bol gaan consumeren. We moesten toch wachten. Met een buik vol Bol wederom de fietsen de trein in gereden om een halte verder , in Zaltbommel, weer uit te stappen. Daar begon de route van onze Hanzefietsroute. Na 300 meter en 2 bochten vanuit het station reden we meteen de natuur in. Over rustige dijken langs de Waal en later langs de Maas met schitterende vergezichten, pittoreske huisjes en allerlei heerlijke zomerse geuren. De route laat  ons regelmatig overvaren met verschillende soorten pontjes; van grote waar auto's op kunnen tot hele kleintjes waar alleen fietsen en voetgangers op mogen. Al met al tot nu toe een prachtige route door hele mooie natuur. We staan nu op een minicamping in Afferden en hebben daarmee het eerste traject van de 11 afgesloten. Inmiddels zo'n 120 km gefietst. Morgen starten met het 2e traject: Afferden - Haaren. Daar zullen we waarschijnlijk ook weer 2 dagen over gaan doen.

1. Marion:
    2 juli 2019
    Goed bezig vrienden. Geen kroketje?
  2. Monique:
    Leuk! Veel plezier!
  3. Roos:
    Nou dames goed begin!!
    Volgens mij volgen er prachtige dagen met een prima fiets temperatuur en een zonnetje! Heel veel fietsplezier en veilige kilometers. Leuk om te volgen X Roos en Ad
  4. De Leij Ronald:
    3 juli 2019
    Heb zo de indruk dat jullie niet de kortste route naar Berlijn nemen! Ach, dat deden de geallieerden 75 jaar geleden ook niet. Jullie gaan er beslist korter over doen.

By the way: ik zag op een van de foto’s seizoenbestendige applausbloemen. Mochten jullie daarvan onderweg een zakje zaad tegenkomen ..... 👍🏻

Succes en zoals motorrijders wel zeggen: ‘The road is the destination!’